2008-11-08

i guess i need to tell my story

s h a r e y o u r s t o r y ,
e v e n w h e n i t h u r t s

det gör ont nu. så ont att tårarna bultar bakom mina trötta ögon.
jag vet inte vad som känns mest

jag vill kunna springa ,
springa tills benen viker och man faller ihop av skratt

jag vill sjunga på en scen,
möta publikens blick och förmedla allt mitt hjärta ropar

jag vill göra kära återseenden och träffa vänner jag inte sett på länge,
bara få slänga sig kring deras hals och utbrista: åh vad underbart att se dig

jag vill känna sprudlande energi från topp till tå som gör att jag måste dansa runt överallt,
till och med i mataffärerna

jag vill gå ut mitt i natten och ta en långpromenad utan slutmål,
bara se vart mina steg leder mig

jag vill åka på upptäcktsfärd med endast
kameran i min hand, känna, uppleva, fånga på bild

jag vill åka till en strand som är övergiven efter sommaren,
likt den i Spotless Mind, och känna vågorna dansa med mina hjärtslag

jag vill måla på en stor duk, utan krav, bara i färger
och former uttrycka det jag känner

jag vill gå på en gata i ösregn utan paraply och le av hela mitt hjärta åt alla jag möter
jag vill så gärna <3


och bortom allt, så skymtar jag liv

Inga kommentarer: