2008-03-30

Omställning av livet

Vaknade klockan 06.30 ( Trodde jag )
och slog på tv:n.
Nördade B&G, och undrade om varför det inte kom ett nytt avsnitt
( Det går två avsnitt efter varandra på söndagarna )
Tillslut kom jag på att vi ska ställa om klockan, så klockan var igentligen
halv åtta..
Hela kvällen igår skrattade vi åt pappa.
Den gråa katten, vid namn Mina ( pina )
låg på ryggstödet på soffan, och halka ner i pappas nacke,
så varje gång pappa vände sig om frågade han katten om hon var vaken.
Hon stenglodde på hans nacke, och när han vände sig om kolla hon in i väggen.

Efter en halvtimme av detta så gick hon.
Fast det förstår man ju.
Så började pappa sjunga ' vill ha dig i mörkret hos dig '
när katten gick in på toaletten.
Då sa mamma ' Det är nog det hon inte vill ha '.

Aja, hade en bra dag igår.
Nu är det sista dagen på lovet,
så jag får väl se till att ta mig till husvagnen.

/ Case

Inga kommentarer: